22. edycja konkursu

(NIE)BEZPIECZNE PASY

Zadanie

Zadaniem uczestników konkursu jest zaprojektowanie plakatu wskazującego niebezpieczeństwa, jakie grożą pieszym na pasach oraz zasad odpowiedzialnego zachowania się na nich zarówno kierowców, jak i pieszych.

Założenia
  1. Przejście dla pieszych wydaje się bezpieczne. Tymczasem według statystyk właśnie na oznakowanych przejściach ginie najwięcej pieszych, a w rankingu miejsc, w których dochodzi do wypadków drogowych, pasy zajmują niechlubną drugą pozycję.

    2. Dlatego tak ważne jest nauczenie uważności i odpowiedzialności wszystkich uczestników ruchu drogowego: i tych za kierownicą – a także jadących motorem czy rowerem – i tych idących pieszo. Przede wszystkim piesi muszą zachować dużą ostrożność, wchodząc na pasy, ponieważ właśnie oni najwięcej ryzykują. Zamiast się spieszyć, przed wkroczeniem na jezdnię powinni się zatrzymać i rozejrzeć, na pasach nie wolno im też rozmawiać przez komórkę. Również na kierowców spada obowiązek większej czujności, kiedy zbliżają się do przejścia. Ten sam wymóg dotyczy rowerzystów i użytkowników hulajnóg, którzy sami mogą ulec kolizji z samochodem, ale stanowią też zagrożenie dla pieszych.

    3. Zadaniem uczestników konkursu jest zaprojektowanie plakatu na temat bezpiecznego zachowania się na przejściu dla pieszych wszystkich uczestników ruchu drogowego.

    4. Hasło konkursu ma być przede wszystkim źródłem inspiracji, nie musi być umieszczone na plakacie. Autorzy mogą zaproponować własne hasło, zgodne z pomysłem pracy.
Jury
Maciej
Buszewicz
artysta grafik, profesor ASP w Warszawie
Janusz
Górski
artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS
Arkadiusz
Gwizdek
Dyrektor Marketingu ŠKODA Polska
Dorota
Stalińska
aktorka, Prezes Fundacji Doroty Stalińskiej "Nadzieja"
Filip
Tofil
artysta grafik, Creative Director Syfon Studio
Agnieszka
Ziemiszewska
artystka graficzka, nauczycielka akademicka
Aktualności