1.Powołując w 2004 roku Galerię Plakatu, AMS wrócił do korzeni reklamy zewnętrznej – do plakatu. Nieprzypadkowy był też wybór nośników – nagrodzone i wyróżnione prace prezentowane są na citylightach umieszczonych na wiatach przystanków, gdzie można je oglądać, czekając na tramwaj czy autobus. Jądrem projektu są otwarte konkursy na plakat o tematyce społecznej i kulturalnej. Nagrodzone prace można zobaczyć nie tylko na citylightach w całym kraju, ale także na okolicznościowych wystawach oraz w internecie. Od czwartej edycji przebieg konkursów objęty jest profesjonalnym audytem renomowanych firm audytorskich, najpierw Ernst&Young, od 6. do 18. edycji KPMG, a w ostatnich latach ponownie EY.
2.Pierwszym celem projektu jest poprawa standardów projektowania i rozbudzenie społecznego zainteresowania plakatem: przypominanie kardynalnej zasady, że plakat przede wszystkim ma być użyteczny, a jego forma powinna być dostosowana do funkcji komunikacyjnej (jeśli przy tym jest to kreacja udana estetycznie, tym lepiej). Nieumiejętność dostosowania formy do treści i bałagan komunikacyjny to wciąż jeden z największych problemów polskiej reklamy zewnętrznej. Dlatego Galeria Plakatu AMS od początku działalności stała się cenionym uczestnikiem dyskusji w mieście i o mieście.
3.Drugi cel projektu Galerii Plakatu AMS ma charakter społeczny: tematami kolejnych edycji Konkursu są ważne problemy naszej codzienności. Plakat społeczny, podobnie jak komercyjny, musi sprzedawać – tyle, że w tym wypadku chodzi o ideę. Dobry plakat może się stać zaczątkiem działania dla wspólnego dobra. Dlatego każdą edycję poprzedzają dyskusje, która sprawa tym razem wymaga nagłośnienia, a współorganizatorami i uczestnikami prac jury w kolejnych odsłonach projektu są organizacje pożytku społecznego i aktywiści.
W latach 2004–2023 zostały przeprowadzone dwadzieścia cztery edycje konkursu:
AMS SA
ul. Czerska 8/10
00-732, Warszawa