Plakat społeczny wzywający do czytania prasy. Wybrane do realizacji projekty zostaną wykorzystane w ogólnopolskiej kampanii prowadzonej na nośnikach reklamowych typu citylight.
1. W Polsce poziom czytelnictwa spada z roku na rok. Najnowsze badania dowodzą, że przeszło połowa Polaków ma problemy ze zrozumieniem tekstu pisanego. Statystyczny odbiorca telewizyjnych wiadomości orientuje się wyłącznie w prognozie pogody, a proste instrukcje obsługi wydają się zawiłe niczym hieroglify. Z jednej strony świat w ostatnich latach bardzo się skurczył, z drugiej – coraz trudniej go ogarnąć. Ilość środków masowego przekazu, a także różnorodność informacji, jaka za ich pośrednictwem do nas dociera, wymagają krytycznej oceny, a także – co istotne – umiejętności selekcji wydarzeń i faktów. Wiadomości telewizyjne dostarczają nam zwykle informacje w formie przetrawionej, podanej na tacy, prasa natomiast pozwala dokonywać indywidualnych wyborów, zmusza do intelektualnego wysiłku.
2. Galeria Plakatu AMS zainicjowała trzecią już edycję konkursu na plakat o tematyce społecznej, tym razem pod hasłem: „Bądź mądry – czytaj prasę”. Plakaty mają pokazywać korzyści płynące z czytania prasy oraz zachęcać do tego, by zajrzeć do kiosku i kupić codzienną gazetę, tygodnik bądź magazyn kulturalny. Namawiać do czerpania przyjemności z kontaktu ze słowem drukowanym, do poszerzania horyzontów. Plakaty nie mogą reklamować konkretnych tytułów prasowych.
3. Na plakacie musi znaleźć się hasło „Bądź mądry – czytaj prasę”. Autorzy nie mogą zaproponować swojego hasła, nie mogą też z hasła zrezygnować.
4. Nośniki reklamowe typu citylight, stanowią integralną część architektury współczesnego miasta. Zlokalizowane są w ciągach intensywnego ruchu ulicznego, w wiatach przystankowych i w pasażach handlowych. Oświetlenie nośników sprawia, że plakaty reklamowe są tak samo dobrze widoczne w nocy, jak i w dzień. Citylighty umieszczone są na wysokości oczu odbiorcy – sprzyja to uważnemu kontaktowi z informacją na plakacie.