O nas

1.Powołując w 2004 roku Galerię Plakatu, AMS wrócił do korzeni reklamy zewnętrznej – do plakatu. Nieprzypadkowy był też wybór nośników – nagrodzone i wyróżnione prace prezentowane są na citylightach umieszczonych na wiatach przystanków, gdzie można je oglądać, czekając na tramwaj czy autobus. Jądrem projektu są otwarte konkursy na plakat o tematyce społecznej i kulturalnej. Nagrodzone prace można zobaczyć nie tylko na citylightach w całym kraju, ale także na okolicznościowych wystawach oraz w internecie. Od czwartej edycji przebieg konkursów objęty jest profesjonalnym audytem renomowanych firm audytorskich, najpierw Ernst&Young, od 6. do 18. edycji KPMG, a w ostatnich trzech latach ponownie EY.

2.Pierwszym celem projektu jest poprawa standardów projektowania i rozbudzenie społecznego zainteresowania plakatem: przypominanie kardynalnej zasady, że plakat przede wszystkim ma być użyteczny, a jego forma powinna być dostosowana do funkcji komunikacyjnej (jeśli przy tym jest to kreacja udana estetycznie, tym lepiej). Nieumiejętność dostosowania formy do treści i bałagan komunikacyjny to wciąż jeden z największych problemów polskiej reklamy zewnętrznej. Dlatego Galeria Plakatu AMS od początku działalności stała się cenionym uczestnikiem dyskusji w mieście i o mieście.

3.Drugi cel projektu Galerii Plakatu AMS ma charakter społeczny: tematami kolejnych edycji Konkursu są ważne problemy naszej codzienności. Plakat społeczny, podobnie jak komercyjny, musi sprzedawać – tyle, że w tym wypadku chodzi o ideę. Dobry plakat może się stać zaczątkiem działania dla wspólnego dobra. Dlatego każdą edycję poprzedzają dyskusje, która sprawa tym razem wymaga nagłośnienia, a współorganizatorami i uczestnikami prac jury w kolejnych odsłonach projektu są organizacje pożytku społecznego i aktywiści.

W latach 2004–2021 zostały przeprowadzone dwadzieścia cztery edycje konkursu:

  1. Zapraszamy do... – promocja miast i regionów Polski
  2. Popatrz w chmury, zostaw mury! – walka z wandalizmem
  3. Bądź mądry – czytaj prasę – promocja czytelnictwa prasy
  4. Wszyscy jedziemy na jednym wózku – uświadomienie nierównego statusu niepełnosprawnych
  5. 20. Międzynarodowe Biennale Plakatu – plakat reklamujący Biennale Plakatu
  6. Zostaw samochód – daj odetchnąć miastu – promocja komunikacji miejskiej
  7. Sieć = alienacja lub sieć = wspólnota – społeczna rola internetu
  8. Myśl rowerowo! – promocja roweru jako środka komunikacji w miastach
  9. Fryderyku! Wróć do Warszawy! – związki Fryderyka Chopina z Warszawą
  10. Skłodowska-Curie była kobietą – wspieranie starań kobiet o równouprawnienie
  11. Dzisiaj Polska! – promocja Polski podczas prezydencji w Unii Europejskiej
  12. Miłość nie cukierki – najlepiej w rodzinie – jeśli nie biologicznej, to w zastępczej
  13. Przemoc. Twoja sprawa – wezwanie do reagowania na przemoc
  14. Tacy jesteśmy. Polacy 1989–2014 – autoportret Polaków roku 2014
  15. Przestrzeń wspólna – przestrzeń niczyja? – dyskusja na temat przestrzeni publicznej
  16. Szekspir do nieskończoności – uniwersalność twórczości Szekspira 400 lat po jego śmierci
  17. Myślę o Wiśle – promocja Wisły w 2017 roku – Roku Rzeki Wisły
  18. Rzeczpospolita = rzecz wspólna – jak rozumiemy dobro wspólne w 100. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
  19. Jedz ostrożnie – promocja zdrowego odżywiania i jego społecznego znaczenia
  20. Zwierzę też człowiek – zwrócenie uwagi na prawa zwierząt do godnego życia
  21. Jedenaste: Nie produkuj śmieci – apel o ograniczenie produkcji odpadów
  22. (Nie)bezpieczne pasy – wspólna odpowiedzialność kierowców i pieszych za bezpieczeństwo na przejściach.
  23. Najważniejszy projekt to TY – aby życie było bogatsze i pełniejsze, trzeba zacząć od rozwijania samego siebie
  24. Wygodnie i odpowiedzialnie, czyli jak? – jak żyć odpowiedzialnie i zarazem wygodnie
Kontakt
galeria@ams.com.pl

AMS SA
ul. Czerska 8/10
00-732, Warszawa