Plakat społeczny wzywający do powstrzymania wandalizmu. Wybrany do realizacji projekt zostanie wykorzystany w ogólnopolskiej kampanii prowadzonej na nośnikach reklamowych typu citylight.
1. Temat drugiej edycji konkursu to wezwanie do walki z wszechobecną brutalnością i głupotą. Nasza rzeczywistość w niczym nie przypomina promujących piękno Polski kolorowych folderów z biur podróży. Żyjemy w kraju brudnym i brzydkim. Co gorsza, realny socjalizm pozostawił po sobie spustoszenia w całej sferze życia publicznego. Jednym z objawów demoralizacji jest powszechna obojętność na nasze wspólne otoczenie – „ziemia niczyja” zaczyna się tuż za drzwiami naszych mieszkań.
2. Projekty powinny być „mocne”. Wandalizm to nasza szara codzienność: wybita szyba wiaty na przystanku autobusowym, prymitywne tagi na świeżo położonym tynku, butelki zaśmiecające podmiejski lasek. Plakaty adresowane są przede wszystkim do młodych ludzi, wzywają do położenia kresu powszechnej obojętności. Język haseł i forma graficzna projektów powinny być dla młodych ludzi naturalne.
3. Hasła „Popatrz w chmury, zostaw mury!” nie należy rozumieć dosłownie. Autorzy mogą zaproponować swoje własne hasło, zgodne z komunikatem zaprojektowanego plakatu. Można też z hasła zrezygnować.
4. Nośniki reklamowe typu citylight, stanowią integralną część architektury współczesnego miasta. Zlokalizowane są w ciągach intensywnego ruchu ulicznego, w wiatach przystankowych i w pasażach handlowych. Oświetlenie nośników sprawia, że plakaty reklamowe są tak samo dobrze widoczne w nocy, jak i w dzień. Citylighty umieszczone są na wysokości oczu odbiorcy – sprzyja to uważnemu kontaktowi z informacją na plakacie.