Zadaniem uczestników konkursu jest zaprojektowanie plakatu na temat zdrowego odżywiania.
1. Z każdej strony kusi śmieciowe jedzenie: reklamy pokazują batoniki ociekające czekoladą, sklepy są pełne atrakcyjnie zapakowanych, lecz mało wartościowych produktów spożywczych, a restauracje zapraszają na apetycznie tłuste dania. Zapracowani Polacy mają coraz mniej czasu na przyrządzanie posiłków i coraz bardziej tyją. Tymczasem otyłość to nie tylko kategoria estetyczna, źródło kompleksów i niepowodzeń w relacjach społecznych, ale również poważne problemy zdrowotne. Jak się odnaleźć w skomplikowanej rzeczywistości kulinarnej, jak się odżywiać (czytaj: żyć) zdrowo i mądrze?
2. Trzeba uświadomić Polakom wartość zdrowego jedzenia, poddać surowej analizie naszą tradycyjną kuchnię, wzniecić rewolucję w kulinarnych przyzwyczajeniach. Dotrzeć do rodziców i nauczycieli, wychować dzieci. Wyrobić nawyk czytania etykiet. Nauczyć poruszania się w lawinie często sprzecznych informacji, diet, a nawet mód żywieniowych. Warto o to powalczyć, bo stawką jest nasze zdrowie i dobre samopoczucie – lepsza jakość życia.
3. Zadaniem uczestników konkursu jest zaprojektowanie plakatu na temat zdrowego odżywiania w jego społecznym wymiarze i przekonanie Polaków, by zdrowo jedli.
4. Na plakacie nie należy przedstawiać znaków towarowych produktów ani znaków ich producentów. Jeżeli nie jesteś zwolennikiem oferty jakiejś sieci, pokaż to bez użycia jej logo.
5. Hasło konkursu ma być przede wszystkim źródłem inspiracji, nie musi być umieszczone na plakacie. Autorzy mogą zaproponować własne hasło, zgodne z pomysłem pracy.
6. W 19. edycji konkursu autorzy pracy nagrodzonej i prac wyróżnionych zostaną zaproszeni do finału przeglądu portfolio dla młodych twórców – See&Say. Spotkają się tam z najlepszymi pracodawcami i uznanymi twórcami z wielu dziedzin przemysłów kreatywnych. Każdy z uczestników będzie miał możliwość wyboru kilku ekspertów, którzy ocenią jego prace i przekażą wskazówki.