6 edycja konkursu:

ZOSTAW SAMOCHÓD –
DAJ ODETCHNĄĆ MIASTU

Czas trwania edycji: 09/2006 – 12/2006
Nagroda główna:

ŁUKASZ RAYSKI

Wyróżnieni

O edycji

Zadanie

Promowanie środków komunikacji miejskiej. Komunikacja miejska jest alternatywą dla samochodów, przez które miasta cierpią na rozmaite dolegliwości, jak zatrute powietrze, hałas czy zastawione chodniki.

Założenia

1. Z roku na rok rośnie liczba samochodów. Niestety, wielkie aglomeracje nie są przystosowane do takiego natłoku aut. W efekcie gigantyczne korki paraliżują ruch, zwłaszcza w godzinach szczytu. Dojazd do pracy zamienia się w długą wyprawę, a problemy z zaparkowaniem to chleb powszedni kierowców. Oprócz tego duża liczba samochodów zatruwa powietrze, zwiększa hałas, prowadzi do kolizji i wypadków. Życie w mieście staje się po prostu męczące. 

2. Aby dać odetchnąć miastu, wystarczy zostawić samochód w garażu i skorzystać z autobusu, metra albo tramwaju. To zazwyczaj nie tylko najszybszy sposób, by przedostać się z jednego krańca miasta na drugi, ale i najtańszy, a do tego ekologiczny. Pomagając miastu, pomagamy sobie. Korzystanie z komunikacji miejskiej uwalnia nas od stresu wywołanego zakorkowanymi ulicami, pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. 

3. Zadaniem uczestników jest zaprojektowanie plakatu zachęcającego do korzystania ze środków komunikacji miejskiej: autobusów, trolejbusów, metra i tramwajów. Plakat nie ma promować zdrowego trybu życia, ścieżek rowerowych, pieszych wędrówek ani ekologii, jak również nie może być wyłącznie krytyką samochodu jako środka transportu.

4. Hasło „Zostaw samochód – daj odetchnąć miastu” zostało wybrane jedynie do celów promocji konkursu, zatem organizatorzy nie oczekują, że nadesłane prace będą jego dosłowną ilustracją. Na plakacie może znaleźć się inne hasło, zaproponowane przez autora. Można zgłosić projekt typograficzny, w którym litery odgrywają główną rolę, lub przedstawić pracę bez liter, posługując się samym obrazem.

5. Projekt musi być zgodny z zasadami projektowania reklamy zewnętrznej. Nośniki reklamowe typu citylight zlokalizowane są w ciągach intensywnego ruchu ulicznego, w wiatach przystankowych i pasażach handlowych. Oświetlenie nośników sprawia, że plakaty reklamowe są tak samo dobrze widoczne w nocy, jak i w dzień. Citylighty znajdują się na wysokości oczu odbiorcy – sprzyja to uważnemu kontaktowi z treścią plakatu.

Scroll up Drag View