12 edycja konkursu:

MIŁOŚĆ NIE CUKIERKI!

Czas trwania edycji: 10/2011 – 12/2011
Nagroda główna:

JAN BAJTLIK

Wyróżnieni

O edycji

Zadanie

Zadaniem uczestników konkursu jest zaprojektowanie plakatu, który pokaże, że dzieci potrzebują od dorosłych przede wszystkim miłości, troski i poczucia bezpieczeństwa – najlepiej w rodzinie – jeśli nie biologicznej to zastępczej.

Założenia

1. Zamiast tworzyć miejsca w domach dziecka, należy przede wszystkim pomagać rodzinom. Dla dzieci z rodzin, które nie radzą sobie mimo intensywnej pomocy, należy tworzyć miejsca w dobrze przygotowanych rodzinach zastępczych. Nie wystarczy dać dzieciom piękne ubrania, zabawki i cukierki. Dzieciom potrzebna jest miłość.


2. W Polsce jest wielu rodziców, którzy nie radzą sobie z opieką nad dziećmi. Nierzadko przytłaczają ich problemy emocjonalne, zdrowotne, materialne, nie potrafią odnaleźć się w świecie wolnego rynku. Często ich rodzice nie przekazali im odpowiednich wzorców i nie przygotowali do pełnienia ról w rodzinie. Niektórzy kłopoty próbują leczyć ucieczką w alkohol lub w pracę.


 3. Jeżeli rodzina popada w kryzys, to pierwszymi ofiarami są dzieci. Najczęściej trafiają wtedy do domów dziecka. Cierpią dzieci, cierpi rodzeństwo, cierpią rodzice, zerwana zostaje emocjonalna więź, która jest niezbędna dla prawidłowego rozwoju dziecka.


4. Organizatorzy konkursu bardzo proszą o unikanie banału i czułostkowości, o które nietrudno, gdy projekt dotyczy dzieci. W miejsce słodkich buzi, misiów i serduszek oczekują dojrzałej – co nie oznacza smutnej – refleksji nad problemem.

Scroll up Drag View