Zadaniem uczestników jest zastanowienie się nad wyzwaniami, możliwościami i granicami, jakie niesie ze sobą rewolucja cyfrowa oraz zaprojektowanie plakatu ilustrującego ten fenomen. W tej edycji, oprócz klasycznej formy plakatu, organizatorzy wprowadzili odrębną kategorię - motion, czyli 10-sekundową animację. Uczestnicy i uczestniczki mogą nadsyłać prace interpretujące główne hasło tegorocznej odsłony konkursu do 12 listopada 2024 r. Na zwycięzców czekają nagrody pieniężne oraz zestawy składające się z produktów marki Samsung. Wybrane prace będą prezentowane przez cały rok na nośnikach AMS.
- W Galerii Plakatu AMS już po raz 25. stawiamy pytanie. Tym razem zachęcamy do refleksji nad tym, co to znaczy być twórcą cyfrowym we współczesnym świecie - mówi Grażyna Gołębiowska, dyrektorka pionu marketingu i sprzedaży, członkini zarządu AMS. - Nasz konkurs od dwudziestu lat właśnie temu służy - zadaje pytania i zachęca do poszukiwania odpowiedzi, których wyrazem są plakaty - dodaje.
Partnerem głównym 25. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS jest Samsung, który przyzna nagrodę specjalną dla autorki lub autora pracy, która w najpełniejszy sposób odpowie na pytanie, co to znaczy być twórcą cyfrowym we współczesnym świecie. Praca powinna odzwierciedlać rolę, jaką technologia odgrywa w codziennym życiu twórców - zarówno profesjonalnych, jak i amatorów.
- W erze cyfrowej kreatywność nie zna granic, a dostęp do zaawansowanych technologii umożliwia każdemu twórcy wyrażenie siebie w pełni. Produkty Samsung wspierają nie tylko profesjonalnych artystów, ale każdego z nas, którzy dzięki innowacjom możemy realizować swoje wizje na niewyobrażalnym do niedawna poziomie - mówi Agata Woźniak, marketing manager w dywizji Memory firmy Samsung - To nie narzędzia definiują twórcę, lecz jego pasja, a my jesteśmy dumni, że możemy być częścią tej cyfrowej rewolucji - dodaje.
Konkurs Galerii Plakatu AMS ma charakter otwarty. Prace można składać do 12 listopada 2024 r., wgrywając je na platformę galeriaplakatu.ams.com.pl.
Werdykt jury poznamy do 12 grudnia 2024 r., a zwycięskie prace będzie można oglądać na citylightach AMS w całej Polsce w 2025 r.
Wyboru laureatów/laureatek dokona jury w składzie:
Nadzór nad prawidłowym przebiegiem konkursu sprawuje audytor konkursu EY Polska. Partnerem głównym 25. edycji jest firma Samsung, partnerem wspierającym Green Parrot, partnerem merytorycznym - Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej. Dodatkowo, partnerem projektu zostało Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, a patronami medialnymi - Gazeta.pl, Wyborcza.pl, Radio TOK FM, Chilizet, sieć kin Helios, Grupa Agora oraz Press.
Informacje o konkursie i pełny tekst regulaminu znajdują się na stronie internetowej galeriaplakatu.ams.com.pl.