Dzisiaj Polska! – specjalna edycja konkursu Galerii Plakatu AMS

16 maja 2011

Dzisiaj Polska! – specjalna edycja konkursu Galerii Plakatu AMS

Rusza jedenasta, specjalna edycja konkursu Galerii Plakatu AMS, tym razem zorganizowana pod hasłem Dzisiaj Polska! Zadaniem uczestników konkursu jest zaprojektowanie plakatu, który będzie promował Polskę podczas naszej prezydencji w Unii Europejskiej.

– Pierwszego lipca 2011 roku Polska obejmie przewodnictwo w Radzie Unii Europejskiej. Prezydencja to najlepsza promocja naszego kraju i okazja do stworzenia jego pozytywnego wizerunku w Europie. Jednak przede wszystkim to szansa pokazania samym Polakom, jak dużo osiągnęliśmy w ostatnich dwudziestu latach. Dlatego nagrodzone w konkursie prace pokazywane będą od 1 lipca 2011 – od dnia rozpoczynającego naszą prezydencję – na citylightach w 27 miastach Polski – podkreśla Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS.

Konkurs Galerii Plakatu AMS ma charakter otwarty. Prace można składać do 15 czerwca 2011 r., przesyłając je do audytora konkursu, firmy KPMG Audyt. Wyboru laureatów dokona jury w składzie:

Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS,
Przemysław Bogdanowicz, prezes Klubu Twórców Reklamy i dyrektor kreatywny BBDO Warszawa,
Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie,
Juliusz Donajski, prezes VFP Communications, wydawcy miesięcznika Media & Marketing Polska,
Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS,
Roman Imielski, Kierownik Działu Zagranicznego Gazety Wyborczej,
Maria Kurpik, kurator Muzeum Plakatu w Wilanowie,
Katarzyna Mazurkiewicz, zastępca dyrektora Narodowego Centrum Kultury.
Wyniki głosowania jury poznamy w ostatnim tygodniu czerwca 2011.

Współorganizatorem 11. edycji konkursu jest Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku, konkurs odbywa się pod patronatem Narodowego Centrum Kultury oraz Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej 2011. Patronami medialnymi tej edycji są: „Gazeta Wyborcza”, portal Gazeta.pl, dziennik „Metro”, Radio TOK FM oraz miesięcznik „Media & Marketing Polska”. Partnerem i niezależnym audytorem jest KPMG Audyt, a partnerem – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

– Polska postrzegana jest za granicą jako kraj ludzi niepokornych, odważnych, gotowych do buntowniczych wystąpień w imię wyższych celów. Dzisiaj mamy szansę dać się poznać jako odpowiedzialni obywatele Nowej Europy, nie tylko autorzy, ale także skuteczni wykonawcy śmiałych pomysłów – mówi Janusz Górski, kurator Galerii Plakatu AMS, profesor ASP w Gdańsku, która jest współorganizatorem konkursu. – Oczekujemy zatem projektów, które będą wizytówką współczesnej Polski, zaprezentują jej kulturę, potencjał gospodarczy i społeczny, walory turystyczne. Ale nie mniej istotne będzie pokazanie naszego kraju jako miejsca, w którym panuje twórczy klimat, gdzie dzieją się rzeczy ważne dla całej Europy – dodaje Janusz Górski.