W roku 2016 przypada 400. rocznica śmierci Williama Szekspira. Z tej okazji Penguin Random House Group zainicjował międzynarodowy projekt, w ramach którego wybitni współcześni pisarze tacy, jak Margaret Atwood czy Jo Nesbø, stworzą powieści inspirowane jego najważniejszymi sztukami. Wydawnictwo Dolnośląskie wchodzące w skład grupy Publicat S.A. jest partnerem tego wydarzenia w Polsce i jednocześnie patronem głównym konkursu AMS poświęconego Szekspirowi. – Od wielu lat obserwuję konkursy Galerii Plakatu AMS i dostrzegam w tym przedsięwzięciu nieustanną chęć podejmowania ważkich tematów społecznych. W konkursie tym chodzi o coś więcej niż tylko bieżące sprawy dnia codziennego. Chodzi o zatrzymanie się i refleksję nad tym, co kryje się pod warstwą aktualności i co dotyka każdego z nas jako człowieka – mówi Marcin Wolny, dyrektor marketingu Publicat S.A. – Szekspir, u którego można znaleźć wiele wątków bliskich dzisiejszym debatom o istotnych kwestiach społecznych, musiał się więc tutaj pojawić. Zbliżający się rok jubileuszowy dramaturga wszech czasów stanowi do tego wspaniałą okazję – dodaje Marcin Wolny. – Dedykując tę edycję Galerii Plakatu AMS Szekspirowi, chcieliśmy nie tylko uhonorować najwybitniejszego dramatopisarza w historii, ale przede wszystkim zwrócić uwagę na ponadczasowe przesłanie zawarte w jego dziełach, które dzisiaj przemawiają do nas nie mniej dobitnie niż w czasach, kiedy po raz pierwszy wystawiano je na deskach teatru – mówi Grażyna Gołębiowska, Dyrektor Działu Komunikacji Marketingowej i PR w AMS. – Liczymy na to, że nadesłane na konkurs projekty przyniosą nieskończoną ilość interpretacji i jak zawsze znakomity materiał do dyskusji – dodaje. Wyboru laureatów dokona jury w składzie:
Termin nadsyłania prac upływa 30 listopada 2015 r. Werdykt jury poznamy 15 grudnia 2015 r.