Jednogłośną decyzją Sejmu RP w 550. rocznicę pierwszego wolnego flisu rok 2017 ogłoszono Rokiem Rzeki Wisły. – Zbliżający się rok jubileuszowy stanowi wspaniałą okazję do tego, aby przypomnieć, że Wisła stanowiła oś, wokół której tworzyło się polskie państwo, łączyła najważniejsze miasta, a także była kołem zamachowym polskiej gospodarki i handlu – mówi Grażyna Gołębiowska, dyrektor Działu Komunikacji Marketingowej i PR w AMS. – Liczymy na to, że nadesłane na konkurs projekty pokażą potencjał kulturowy, historyczny, patriotyczny, ekonomiczny, ekologiczny i turystyczny królowej polskich rzek, a tym samym pomogą w budowie dobrej marki Wisły w Polsce i na świecie – dodaje.
– Wisła płynąca w naszych głowach pełna jest mitów i wyobrażeń. W znacznym stopniu zniszczona przez regulację, walczy o zachowanie wolności ostatnich enklaw przyrody. Ma ogromny potencjał dla turystyki i krajoznawstwa. Prowadzi coraz czystszą wodę. Wracają łososie i jesiotry. Wisła powinna być dziś chroniona jak park narodowy – mówi Przemysław Pasek, prezes Fundacji Ja Wisła, patrona głównego konkursu.
Wyboru laureatów dokona jury w składzie:
• Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS,
• Edgar Bąk, grafik,
• Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie,
• Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS,
• Rafał Nagiecki, Design Department Executive Director Saatchi & Saatchi Interactive Solutions,
• Przemysław Pasek, prezes Fundacji Ja Wisła,
• Marcin Władyka, grafik projektant.
Termin nadsyłania prac upływa 28 listopada br., a werdykt jury poznamy 14 grudnia br.